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日本の決済市場|成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Japan Payments Market | Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

日本の決済市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR6.4%を記録すると予想されています。Eコマースにおける決済の嗜好は、現金やクレジットカードから、デジタルウォレットやBNPL(Buy Now, Pay Later)へと進... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

日本の決済市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR6.4%を記録すると予想されています。Eコマースにおける決済の嗜好は、現金やクレジットカードから、デジタルウォレットやBNPL(Buy Now, Pay Later)へと進化を続けている。代替決済手段の台頭、クレジットやデビットカードと連携したデジタルウォレットへの移行、BNPLという無金利クレジットを選択する消費者、パンデミックの影響から回復していない旅行などのクレジット中心の業種などが、クレジットカードのシェア低下の要因となっています。

主要なハイライト
日本では、モバイルとオンラインの普及率が高く、消費者のオンライン取引への嗜好が高いため、電子商取引市場が発達し、長期にわたって安定した成長を続けています。オンライン決済は、現金決済に取って代わりつつあります。
日本の小売業者は、セキュリティ上の利点から、オンプレミス型のデジタル決済ソリューションを選択しています。オンプレミス型デジタル決済ソリューションは、企業のセキュリティを向上させ、その結果、顧客満足度を高めることができます。さらに、日本では複数のプラットフォームが運営されており、多様な製品とサービスが提供されています。
日本のオンラインショッピングでは、カードが最も一般的な決済手段となっています。日本では、デビットカードやクレジットカードに加え、BitCashやMintなどのプリペイドカードが普及しています。オンラインショッピングの場合、デビットカードよりもクレジットカードが使われることが多いようです。
日本政府がパンデミック「COVID-19」の緊急事態を発表したこともあり、日本でのオンライン決済ビジネスは2020年前半から急成長しています。さらに、日本の社会的距離に関する法律や多くの実店舗の閉鎖により、購入者は日常の購買でもインターネットチャネルを採用しています。


主な市場動向

オンライン決済の普及


電子商取引は、経済が成熟した日本ではPOSの2倍の速度で成長しています。日本の顧客はクレジットカードやチャージカードを好み、デジタルウォレットがそれに続く。銀行振り込みと代金引換は、2025年までにデジタルウォレットとBNPLにシェアを奪われると予想されます。
日本決済ネットワーク(全銀)は、平日の夜間、週末、休日を含むように営業窓口を拡大したにもかかわらず、リアルタイム決済の量と金額処理に比較的大きな伸びが見られなかった。全銀は、消費者、加盟店、企業、政府機関向けに、クレジット、給与、送金、回収、政府の罰金・手数料、ボーナス、株式配当、特典など、カード以外のすべての電子決済をサポートしています。
日本では2021年5月に改正決済サービス法が施行され、ノンバンク組織が銀行業務や決済サービス業務を行うための規制の柔軟性が高まりました。送金業者に対するこの新しい3層構造は、ノンバンクのアクターの競争を促し、多様な経済主体のいる新しいグローバル金融エコシステムを認識させる。


競争環境

日本の決済市場は、多数のプレーヤーが存在するため、競合の度合いが高い。PayPal以外にも、ゆうちょ銀行など一部の銀行はすでに決済市場で大きな存在感を示しており、プレーヤー間の競争はさらに激化している。日本の決済市場の主要プレーヤーには、三菱UFJフィナンシャル・グループ、りそなホールディングス、三井住友フィナンシャルグループなどがいる。


2021年12月 - PayPalは、キャッシュレス決済サービスの需要急増に対応するため、より大規模な投資、提携、買収に焦点を当てた新たな成長戦略を描いています。米国を拠点とするこのプラットフォームは、日本の「今すぐ買って後で払う」スタートアップPaidyを約27億ドルで買収した。
2021年10月 - 日本のプリペイドカード「WAON」と「nanaco」が電子マネー系を取り込んでApple Payを開始した。これらのプリペイドカードは、これまでGoogle Payの利用者のみが利用可能だった。それでもこの連携により、イオンのWAONとセブン&アイ・ホールディングスのnanacoは、iPhoneやApple Watchのユーザーも利用できるようになった。


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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, including the rise of m-commerce and cross-border e-commerce supported by the increase in purchasing power
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Japan (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Japan
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Japan

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Japan Post Bank
7.1.2 Sumitomo Mitsui Financial Group
7.1.3 Mizuho Financial Group
7.1.4 Mitsubishi UFJ Financial Group
7.1.5 Resona Holdings
7.1.6 Rakuten
7.1.7 Credit Saison
7.1.8 Aeon Credit Service
7.1.9 JCB
7.1.10 PayPal

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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Summary

The Japan payments market is expected to register a CAGR of 6.4% during the forecast period (2022 to 2027). Payment preferences for e-commerce continue to evolve away from cash and credit cards and toward digital wallets and buy now, pay later (BNPL). The rise of alternative payment methods, volume shifting to credit- and debit-linked digital wallets, consumers opting for interest-free credit in the form of BNPL, and credit-centric verticals like travel still recovering from pandemic impacts are all contributing factors to credit cards' declining share.

Key Highlights
Japan has a well-developed e-commerce market that has had consistent growth over time, thanks to high mobile and online penetration and a high preference for online transactions among consumers. Online payments are progressively replacing cash payments.
Because of the security benefits, Japanese retailers are choosing on-premise digital payment solutions. On-premise digital payment solutions assist businesses in increasing security and, as a result, customer satisfaction. Furthermore, several platforms operate in Japan, offering a diverse range of products and services.
Cards are the most common method of payment for online shopping in Japan. Prepaid cards, such as BitCash and Mint, are popular in Japan in addition to debit and credit cards. When making an online purchase, credit cards are more likely to be used than debit cards.
As the Japanese government announced a state of emergency in response to the pandemic COVID-19, the online payment business in Japan has been rapidly growing since the first half of 2020. Furthermore, due to Japan's social distance laws and the closure of many brick-and-mortar establishments, buyers have adopted internet channels even for everyday purchasing.


Key Market Trends

Adoption of online mode of Payments


E-commerce is growing at twice the rate of POS in Japan's mature economy. Japanese customers prefer credit and charge cards, followed by digital wallets. Bank transfers and COD are expected to lose market share to digital wallets and BNPL by 2025.
The Japan Payment Clearing Network (Zengin) saw relatively little growth in real-time payment volume and value processing despite expanding the operations window to encompass weekday nights, weekends, and holidays. For consumers, merchants, enterprises, and government agencies, Zengin supports all non-card-based electronic payments, including credit, payroll, remittance, collection, government fines and fees, bonuses, stock dividends, and perks.
The Amended Payment Services Act of May 2021 in Japan gives non-bank organizations more regulatory flexibility to operate in banking and payment services. This new three-tiered structure for money transmitters encourages non-bank actors to compete and recognizes a new global financial ecosystem with a varied range of economic agents.


Competitive Landscape

The level of rivalry in Japan's payments market is high due to the presence of a large number of market players. Apart from PayPal, some banks, like Japan Post Bank, already enjoy a considerable presence in the payments market, further intensifying the overall rivalry between players. Some of the key players in the Japanese payments market are Mitsubishi UFJ Financial Group, Resona Holdings, and Sumitomo Mitsui Financial Group.


December 2021 - PayPal is charting a new growth strategy focused on more significant investments, tie-ups, and acquisitions to tap surging demand for cashless payment services. The U.S.-based platform acquired Japanese "buy now, pay later" startup Paidy for roughly $2.7 billion.
October 2021 - Apple Pay was launched by Japanese prepaid cards WAON and nanaco to incorporate e-Money systems into the fold. These prepaid cards were previously only available to Google Pay users. Still, thanks to this collaboration, Aeon's WAON and Seven & I Holdings' nanaco are now available to iPhone and Apple Watch users as well.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Evolution of the payments landscape in the country
4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the country
4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the country

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 High Proliferation of E-commerce, including the rise of m-commerce and cross-border e-commerce supported by the increase in purchasing power
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of a standard legislative policy remains especially in the case of cross-border transactions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Move towards Cashless Society
5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
5.5 Analysis of major case studies and use-cases
5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in Japan (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in Japan
5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in Japan

6 Market Segmentation
6.1 By Mode of Payment
6.1.1 Point of Sale
6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.1.3 Cash
6.1.1.4 Others
6.1.2 Online Sale
6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
6.2 By End-user Industry
6.2.1 Retail
6.2.2 Entertainment
6.2.3 Healthcare
6.2.4 Hospitality
6.2.5 Other End-user Industries

7 Competitive Landscape
7.1 Company Profiles
7.1.1 Japan Post Bank
7.1.2 Sumitomo Mitsui Financial Group
7.1.3 Mizuho Financial Group
7.1.4 Mitsubishi UFJ Financial Group
7.1.5 Resona Holdings
7.1.6 Rakuten
7.1.7 Credit Saison
7.1.8 Aeon Credit Service
7.1.9 JCB
7.1.10 PayPal

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market

 

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